Grįžti į pagrindinį
ATSILIEPIMAI
GPS NAVIGATORIAI
GPS NUOMA
GPS REMONTAS
GPS ŽEMĖLAPIAI AUTO
GPS ŽEMĖLAPIAI PND
GPS ŽEMĖLAPIŲ GRAFIKA
GPS ŽEMĖLAPIŲ PRIEDAI
KAIP KAS VEIKIA
LAIKIKLIAI
LANGO LINZĖ
NAVIGACIJOS PROGRAMOS
NAVIGATORIŲ PRIEDAI
PATARIMAI
PROTOTYPE LAB
ULTRAGARSINIAI ŠVILPUKAI
Anonsai

Plačiau...

TRANSLATE

Parėmė Google Vertėjasvertėjas

Plačiau...

LIETUVOS GREIČIO KAMEROS

Greičio kameros Europos GPS žemėlapiuose nuo 0 €

Plačiau...

NAVIGACIJOS GRAFIKA

Papildome navigatorius nauja grafika: geriau matosi šviesoje, neakina tamsoje.

Plačiau...

 
Paslaugos        Paaiškinimai abc        Atsiliepimai        Kontaktai Paieška rasti  
Paaškinimai abc
Dėmesio: cituoti žemiau pateiktą tekstą galima tik su prierašu "šaltinis: www.euronet.lt"
 
GPS NAVIGACIJA
GPS navigatoriaus veikimo principas:
GPS navigatorius priima duomenis iš 24 Žemės orbitoje skriejančių GPS palydovų (pvz. vienu metu iki 11 palydovų Vilniuje), nuolat tikslindamas savo koordinates. Šias koordinates programa sulygina su aparate esančiu elektroniniu žemėlapiu bei parenka maršrutą iki įvesto adreso. Pradėjus važiuoti, programa vertina aparato (ir automobilio) judėjimo kryptį bei greitį, rodo jį slenkančiame žemėlapyje bei aktyvuoja elektroninį gidą, kuris piešia sankryžų pravažiavimus ir kalba, kai reikia persirikiuoti ir sukti.
Maršruto skaičiavimas: navigacijos programa maršrutą į tą patį tikslą gali sudaryti skirtingai aplenkdama arba pasirinkdama važiavimą konkrečiais keliais priklausomai nuo jūsų pasirinkimų. "Greitas" - parinks tiesiausią (nebūtinai trumpiausią) maršrutą keliais su minimaliais greičio apribojimais. "Greitas" + "Vengti tunelių" - parinks tiesiausią maršrutą keliais su minimaliais greičio apribojimais, ir jei įmanoma - apvažiuojant tunelį (tunelius).
3D / 2D navigacija (trimatis pasviras / dvimatis-plokščias) žemėlapio vaizdas GPS navigacijos ekranėlyje: mažas ekranas negali atvaizduoti didelio ploto. 3D žemėlapis ekranėlyje pasviręs ir panašus į vaizdą pro automobilio langą: artimiausi objektai didesni, būsimas maršrutas - tolumoje. Tai labai padeda orientuotis vairavimo metu, nes rodo toli į priekį.
Automatinis mąstelis (automobilinių GPS navigacijos aparatų ekranėlio vaizdo ypatybė): ekranėlyje rodomo žemėlapio mastelis keičiasi priklausomai nuo kelio sudėtingumo ir automobilio greičio. Pvz. vaizdas padidinamas gyvenvietėse ar kai neužilgo reikia pasukti, ir sumažinamas, kai kelias eina tiesiai, arba užmiestyje.   Ši savybė leidžia  mažame ekrane parodyti  pakankamo dydžio vaizdus, padedančius orientuotis vairavimo metu. 
Giroskopas (paskirtis): inertinis prietaisas, išlaikantis nekintančią padėtį erdvėje (panašiai kaip besisukantis vaikiškas "vilkelis"). Toks, tik "elektroninis vilkelis" yra kai kuriuose navigatoriuose. Prapuolus GPS ryšiui (pvz. tunelyje), sistema automobilio judėjimo duomenis perima iš giroskopo, ir lyg niekur nieko veda toliau. Atsiradus GPS ryšiui, vėl remiasi palydovų signalais.
Sunkvežimių navigatorius: nuo "paprastų" navigacinių aparatų skiriasi navigacijos programos galimybe sudarinėti maršrutus, įvertinant iš anksto įvestus sunkvežimio gabaritus. Efektyviam darbui naudojami specifiniai sunkvežimių žemėlapiai.
TMC (eismo pranešimų kanalas - Traffic Message Chanel): pranešimus apie spūstis, remontus, avarijas, pavojingas sąlygas nemokamai transliuoja įprastos FM radijo stotys RDS kanalu. Šitą informaciją jos gauna iš savo šalių eismo priežiūros tarnybų. Navigatoriai, turintys RDS TMC modulius, tai priima, parodo ekrane bei pasisiūlo perskaičiuoti maršrutą apvažiuojant spūstį. Kalba priklauso nuo pasirinkimo navigacijos aparate. Kur veikia TMC: Austrija, Belgija, Danija, Čekija, Ispanija, Italija, Jungtinė Karalystė (Anglija), Norvegija, Olandija, Prancūzija, Slovakija, Suomija, Švedija, Šveicarija, Vokietija.

GPS ŽEMĖLAPIAI
GPS žemėlapių įtaka maršruto sudarymui: ta pati navigacijos programa tą patį maršrutą sudarys skirtingai aplenkdama arba pasirinkdama važiavimą konkrečiu keliu priklausomai nuo to, kokio sudarytojo žemėlapius naudoja, t.y. kaip šis kelias apibūdintas žemėlapyje. Jei kaip "prastas", sistema jo vengs, jei kaip "geras" - ves per jį. Tie duomenys priklauso ne tik nuo žemėlapio naujumo, bet ir nuo sudarytojų profesionalumo. Navigacijos programa niekada neklysta, ji "mąsto" žemėlapių kokybės ribose.
GPS žemėlapių padengimas: elektroninio žemėlapio (ir navigacijos aparato) kaina tiesiogiai priklauso nuo komplektuojamų smulkių šalių žemėlapių. Šalis (99%) - reiškia, kad žemėlapiai aprėpia 99% kelių ilgio arba gyventojų skaičiaus arba teritorijos arba tai, ką sugalvoja žemėlapių tiekėjai. Europos pagrindiniai keliai ir miestai (Europe Major Roads - EMR) - reiškia, kad žemėlapiuose yra tik informacija apie kelius, kuriais bus galima bet kuria kryptimi pravažiuoti šalį kertant daugumą miestų. Navigacijos aparatai dirba tik elektroninio žemėlapio ribose: jei duomenyse kelio nėra, jūsų automobilį rodys važiuojantį laukais, elektroninis gidas neveiks.
GPS žemėlapių tikslumas: GPS žemėlapiai turi būti su tiksliomis kiekvienos sankryžos, kelio vingio ar pastato koordinatėmis. Ta informacija - pati brangiausia, nes koordinatės į žemėlapius įvedinėjamos tik fiziškai važiuojant tais keliais. Dėl to šie žemėlapiai iš esmės skiriasi nuo daugumos naudojamų staliniuose kompiuteriuose.
Kelių charakteristikos GPS žemėlapiuose: navigacijos programa maršrutą iki to paties tikslo sudarys skirtingai aplenkdama arba pasirinkdama važiavimą konkrečiu keliu priklausomai nuo to, kokio sudarytojo žemėlapius naudoja, t.y. kaip šis kelias apibūdintas žemėlapyje. Jei kaip "prastas", sistema jo vengs, jei kaip "geras" - ves per jį. Tie duomenys priklauso ne tik nuo žemėlapio naujumo, bet ir nuo sudarytojų profesionalumo. Navigacijos programa niekada neklysta, ji "mąsto" žemėlapių kokybės ribose
Lankytinos vietos (LV) arba Svarbios vietos - Points of Interest (POI): GPS žemėlapio kokybę apibūdina  ir LV skaičius (aikštelės, degalinės, viešbučiai, t.t.). Kuo daugiau naudingos informacijos, tuo geriau (maža ko gali prisireikti kelionės metu? :-)
Sunkvežimių GPS žemėlapiai: yra su papildoma informacija apie sunkvežinių eismo apribojimus (leidžiamos tiltų apkrovos, aukščiai, riboženkliai, t.t.), sankryžų pravažumo duomenimis (pvz. kad galėtų pasukti), krovinių pervežimo ribojimais, t.t.
 
ANTIRADARAS
Antiradaras - apgavikas ( deceiver; lazerinis): prietaisas, užfiksavęs į jį nukreiptą veikiantį lazerinį greičio matavimo radarą jį  suklaidina, neleisdamas pamatuoti greičio. Antiradaro-apgaviko poveikį greičio matuoklis supranta kaip  matavimo klaidą, apie tai informuodamas pareigūną. Jei toks antiradaras-apgavikas veiktų neišsijungdamas, jis trukdytų pareigūnui atlikti savo darbą, o tai - nusižengimas.  TARGET LaserTrack po 7 sek. išsijungia ir leidžia matuoti realų greitį. Jei neviršijate - nėra už ką bausti.
Antiradaras - trukdytojas ( jammer; lazerinis): prietaisas, užfiksavęs į jį nukreiptą veikiantį lazerinį greičio matavimo radarą jį  apakina, neleisdamas pamatuoti greičio. Antiradaro-trukdytojo poveikį greičio matuoklis supranta kaip trukdymą, apie tai informuodamas pareigūną. Gręsia bauda ne už greičio viršijimą, bet už antiradaro naudojimą.
Antiradaras (naudojimo legalumas): TARGET LaserTrack paskirtis - valdyti vartus automatiniu būdu (kad nereiktų pulto). Sistema turi ES prekės atitikties ir nekenksmingumo sertifikatus e bei CE, kas leidžia ją naudoti visoje Europoje be apribojimų.
Detektorius (radaro detektorius): prietaisas, kuris jaučia ir signalizuoja apie veikiantį greičio matavimo radarą (radijobanginį ar lazerinį), bet pats  nespinduliuoja.
 
Dėmesio: cituoti aukščiau pateiktą tekstą galima tik su prierašu "šaltinis: www.euronet.lt"
© Nuo 2005   |   EURONETA UAB   |   Adresas Algirdo g. 7-1, LT-03161 Vilnius   |   info@euronet.lt      +3705 213 9991     +370 699 01874   
Interneto svetainių kūrimas: Site.Lt